سایت جدید

لطفاجهت مشاهده اطلاعات و خبر های به روز به سایت جدید مراجعه فرمایید

در صورت تمایل می توانید با مدیر سایت همکاری و مطالب خود را در سایت جدید قرار دهید



سایت جدید

لطفاجهت مشاهده اطلاعات و خبر های به روز به سایت جدید مراجعه فرمایید

در صورت تمایل می توانید با مدیر سایت همکاری و مطالب خود را در سایت جدید قرار دهید



سایت جدید

لطفاجهت مشاهده اطلاعات و خبر های به روز به سایت جدید مراجعه فرمایید

در صورت تمایل می توانید با مدیر سایت همکاری و مطالب خود را در سایت جدید قرار دهید



راهنمای خرید مودم ADSL ؛ بهترین مارک مودم ADSL چیست ؟

مودم چیست ؟

مودم یک وسیله کوچیکه که امکان اتصال به اینترنت رو براتون فراهم میکنه ! modem  در واقع مخفف دو تا کلمه Modulator  و  demodulator  هست که درخواست کاربر رو از کامپیوتر مبدا به شبکه و همینطور نتیجه درخواست رو از شبکه به کامپیوتر کاربر ( درخواست دهنده ) منتقل میکنه . بازم میگم خیلی کلی و ساده توضیح دادم تا افراد مبتدی سرگیجه نگیرن !

مودم دایل آپ Dial up Modem

قبل از اینکه تکنولوژی ADSL به کاربران خانگی ایران عرضه بشه همه از اینترنت Dial up  ( دایل آپ نه دیال آپ ) استفاده می کردن . دوستانی که از زمین خاکی شروع کردن خاطرشون هست که اون موقع دو نوع مودم دایل آپ بود . مودم دایل آپ داخلی یا Internal dial up modem و مودم دایل آپ خارجی یا external dial up modem  . الان دیگه این مودم ها منسوخ شدن چون دیگه کسی از اینترنت دایل آپ استفاده نمی کنه . بنا براین ما هم توضیحی در این باره نمی دیم و یه راست میریم سر اصل مطلب .

انواع مودم ای دی اس ال ADSL

مودم های ADSL انواع مختلفی دارن . دلیل ساخته شدن مودم های مختلف ، کاربری های مختلف هست که بعد از توضیحات بنده ، به طور کامل متوجه مطلب خواهید شد . مودم های ADSL  در کل دو نوع هستند :

مودم اترنت ( اثرنت ) Ethernet modem

این مودم ها معمولا دارای یک پورت USB و یک پورت  LAN هستند . لازم به ذکره که بعضی از مودم های سیمی ممکنه پورت USB نداشته باشن و بعضی ها هم ممکنه پورت LAN نداشته باشن . البته  مودم هایی که در دو سال اخیر به بازار اومدن بدون استثنا پورت LAN رو دارند . اگر مودمی که خریدین هر دو پورت USB و LAN رو داشت ، توصیه می کنم حتما از LAN استفاده کنید ! مودم های سیمی یا همون مودم Ethernet تک پورت می تونن فقط به یک کامپیوتر ( یا لپ تاپ ) وصل بشن و فقط به یک سیستم سرویس بدهند . در کل بنا به دلایلی که در بند بعدی عرض خواهم کرد من این نوع مودم ها رو توصیه نمی کنم . اگر جایی که می خواین از اینترنت استفاده کنید فقط یک سیستم داره ( مثلا خونه ) و قرار هم نیست که سیستم دومی به اینترنت متصل بشه این نوع مودم گزینه خوبیه . مودم های تک پورت سیمی ارزان ترین مدل مودم ADSL هستند . اما از اونجایی که امروزه در هر خونه ای حداقل یک تلفن هوشمند یا تبلت پیدا میشه تاکید می کنم که حتما مودم وای فای تهیه کنید !

 مودم بی سیم Wireless  ( مودم وایرلس ) یا مودم وای فای WiFi

مودم وای فای WiFi  همون مودم وایرلس Wireless یا مودم بی سیم هست که از نظر من بهترین نوع مودم برای هر نوع کاربریه . هم کاربران خانگی و هم کاربران تجاری می تونن از مودم وای فای استفاده کنن . اما چرا مودم وای فای ؟ همون طور که از اسم این نوع مودم پیداست ، با مودم وای فای چنتا دستگاه ( مانند لپ تاپ ، موبایل ، تبلت ) می تونن به صورت بی سیم و هم زمان به اینترنت متصل بشن . البته تعداد دستگاه ها به میزان سرعت و پهنای باند اینترنت تون بستگی داره . مثلا اگه سرعت تون کمتر از ۲۵۶ هست توصیه میکنم بیشتر از ۳ تا دستگاه رو به مودم کانکت نکنید که اصلا جواب نمیده ! اغلب مودم های wifi دارای ۴ پورت LAN هستند . در واقع ۴ تا سیستم PC و یا لپ تاپ به صورت مستقیم می تونن به مودم وصل بشن . البته مودم های وایرلس تک پورت هم در بازار وجود دارن که نسبت به مدل های ۴ پورت ارزون تر هم هستن . بعضی از مودم های وایرلس دارای ۲ یا ۳ آنتن هستند که برد بیشتری هم دارند ؛ این نوع مودم ها ( دو یا سه آنته ) یکم گرون تر هستند اما خوب برای محیط های بزرگتر مثل شرکت ها یا خانه های بزرگ بسیار مناسب تر هستند .  تقریبا میشه گفت تمام تبلت ها و موبایل های موجود در بازار از قابلیت Wifi پشتیبانی میکنن به همین خاطر میشه گفت که مودم های سیمی تک پورت دیگه در شرف انقراض هستند . با زیاد شدن امکانات موبایل ها و تبلت ها ، گرایش بسیاری از کاربران اینترنت به استفاده از تبلت و موبایل برای وبگردی و ارتباط با دوستان در شبکه های اجتماعی ، هم افزایش پیدا کرده . بنابراین داشتن یک مودم وایرلس  ضروریه ! مودم های وایرلس یا وای فای نسبت به مودم های سیمی گران تر هستند اما ارزشش رو داره . فقط در شرایطی که بی پول هستین مودم سیمی بگیرید در غیر اینصورت حتما مودم وای فای تهیه کنید . با توجه به روند صعودی قیمت لوازم الکترونیکی در بازار ایران توصیه میکنم که شده قرض کنید حتما مودم وای فای بگیرید چون احتمال کاهش قیمت خیلی خیلی کمه !

بهترین مارک مودم ای دی اس ال ADSL

الان دیگه همه ISP ها خودشون مودم هم می فروشن اما بعضی از ISP ها مودم های چینی درپیت رو به مشترک هاشون میندازن پس بهتره قبل از اینکه مودم پیشنهادی ISP تون رو بخرید قبلش حتما بپرسید که مارک و مدل مودمی که میفروشن چیه . شرکت های زیادی مودم ADSL تولید میکنن که من از بین اونا چنتا رو توصیه میکنم .

مودم ADSL دی لینک D-Link

مودم های ADSL دی لینک یا D-Link مودم های بسیار بسیار خوبی هستند و من چند ساله که در منزل از مودم D-Link 2520u استفاده میکنم و کاملا راضی هستم . البته لازم به ذکره که من مودمم رو چند سالیه که خریدم و متاسفانه مدل ۲۵۲۵ u ، سیستم وای فای wifi نداره اما الان D-Link مودم های وایرلس بسیار قدرتمندی رو تولید کرده و به بازار داده که واقعا کیفیت بسیار خوبی دارند . پیشنهاد اول من مودم وایرلس D-Link هستن که در چند مدل مختلف با کاربری های متفاوت موجود هستن . مودم های دی لینک نسبت به سایر مارک ها یکم گرون ترن اما ارزشش رو داره چون اختلاف قیمت خیلی زیاد نیست . برای مشاهده لیست کامل مودم های D-Link کلیک کنید . ( البته متن رو کامل بخونید بعد لیست محصولات رو چک کنید  ! )

مودم ADSL تی پی لینک TP-Link

در دفتر کارمون ما از مودم وایرلس TP-Link استفاده می کنیم . مودم های تی پی لینک هم پیشنهاد دوم من هستن . اکثر مدل هاش ارزون تر از مودم های دی لینکه .  برای مشاهده لیست کامل مودم های TP-Link کلیک کنید .  البته این وب سایت رو ایرانی ها بسته است !  اما خوب می تونید برای مشاهد لیست فروشگاه های ایرانی محصولات TP-Link  اینجا کلیک کنید .

مودم ADSL سیسکو CISCO

مودم های سیسکو مودم های بسیار حرفه ای هستند و  مارک cisco در بین کاربران حرفه ای و مهندسان شبکه خیلی سرشناس هستش و البته گرون . دلیل اینکه اسم این مودم رو بعد از دی لینک و تی پی لینک آوردم اینه که مودم های سیسکو دارای امکاناتی هست که در ایران به درد کسی نمی خوره و فقط در شرکت های بزرگ و سازمان های خاص که پهنای باند قدرتمندی دارند کاربرد داره ! اگه بچه مایه دارین و گیرتون اومد سیسکو بخرید اگه نه که همون دی لینک یا تی پی لینک عالی هستند . برای مشاهده لیست مودم های cisco کلیک کنید .

من با مودم های Planet هم کار کردم و هیچ مشکلی نداشتم . مودم های پلنت Planet چند سال پیش که از شرکت صبانت سرویس می گرفتیم یکی از مودم های پیشنهادی شون Planet بود . شنیدم مودم های ZyXEL هم مودم های خوبی هستند اما حقیقتش با مودم های زایکسل اصلا کار نکردم .

همونطور که عرض کردم شرکت های زیادی هستند که مودم های مختلفی تولید می کنند  و بی تردید نمیشه منکر کیفیت شرکت های بزرگ و سرشناسی مثل دی لینک ، تی پی لینک و سیسکو شد اما دو نکته رو هیچوقت فراموش نکنید ! اول اینکه خیلی از امکانات مودم های گرون قیمت و حرفه ای اصلا برای کاربران خانگی ایران قابل استفاده نیست ! و دوم اینکه تکنولوژی ساخت مودم ها تا حد بسیار زیادی مثل هم هست و موقع خرید مودم adsl نیازی نیست خیلی وسواس به خرج بدین . هر کدام از مارک های پیشنهادی در این پست رو که تهیه کنید مطمئن باشید که به هیچ وجه مشکلی واسه تون پیش نمیاد .


 

حمله هکرها به گوشي‌هاي موبايل


سال 2009، در ميان هياهوي مسابقات سالانه Pwn2Own، هکرها تصميم گرفتند به گوشي‌هاي موبايل نفوذ کنند؛ اين تلاش ناموفق بود و با شکست منجر شد؛ اما به فاصله چند ماه بعد و در سپتامبر هکرهاي ديگري توانستند به دو سيستم‌عامل معروف يعني آندروئيد و iOS نفوذ کنند و کنترل اسمارت‌فون را به دست بگيرند. بسياري از کارشناسان اين رخداد را شروعی برای هک تلفن‌های همراه مي‌دانند. تا پيش از اين گوشي‌هاي موبايل و اسمارت‌فون‌ها توانسته‌ بودند از ويروس‌ها و بات‌نت‌هاي مخصوص کامپيوترهاي خانگي مصون بمانند و در مقابل آن‌ها آسيب‌پذير نباشند و در نتيجه امنيت بهتري داشته باشند. اما پيش‌بيني مي‌شود در سال 2013 اين وضعيت تغيير کند و منحني تهديدات امنيتي موبايل رشد بيشتري نسبت به منحني تهديدات کامپيوترهای شخصی به خود بگيرد. آموزش‌هاي هک و سمينارها و کنفرانس‌هايي که در اين مدت و طي سال‌هاي اخير برگزار شده است، در کنار استقبال و استفاده بيشتر کاربران از اسمارت‌فون‌ها و نيت‌هاي پليد درآمدزايي يا آزاردهنده همگي موجب شده‌اند که تعداد هکرها، ويروس‌ها و بات‌نت‌هاي گوشي‌هاي موبايل رشد چشم‌گيري داشته باشد.

ادامه نوشته

معرفی بدافزار Hati Hati

Hati Hati  یک بدافزار است که بر روی گوشی های موبایل با سیستم عامل Symbian اجرا می گردد . این+ ویروس روی حافظه نشسته و به صورت خودکار اقدام به ارسال SMS به شماره های از پیش تعریف شده ای مانند ۳۳۹۶۰۰۳۹۶۴ + در حجم بسیار زیاد می نماید . این شماره ها توسط بد افزار Hati Hati به طور ذاتی تعیین می گردد و از دفترچه تلفن مشترک برداشته نخواهد شد .

Hati Hati یک برنامه کاربردی است که از طریق کارتهای  MMC(Multi Media Card) و کارتهای حافظه گسترش یافته و یک نسخه از آن به سرعت بر روی گوشی جدید کپی گشته و شروع به ارسال خودکار SMS می نماید .

مدلهای مختلفی از گوشی های نوکیا ، سونی اریکسون و ... که دارای سیستم عامل Symbian هستند مستعد ابتلا به این بدافزار می باشند و بیشترین آمار از گوشی های    Nokia N۷۲ , Nokia N۷۰ , Nokia ۶۶۳۰ , Nokia ۶۶۸۰  ، Nokia N۹۰ و ... گزارش شده است .

ادامه نوشته

ال‌جی پيش‌فروش OLED خميده خود را آغاز کرد


 ال‌جی پيش‌فروش تلويزيون‌ OLED خميده خود در کره‌جنوبی را آغاز کرد. اين تلويزيون که 55EA9800 نام دارد ماه آينده يعنی ماه می همين سال به مشتريان تحويل داده خواهدشد.


ادامه نوشته

آینده فناوری اطلاعات در سال 2050

آینده فناوری اطلاعات در سال 2050

لینک دانلود فایل :http://www.4shared.com/file/ZGPQfnjC/present5.html

الگوریتم های فیس بوک

ادامه نوشته

گرداب/ تاریخچه اینترنت از سال 1969 تا 2012 + اینفوگرافیک (برگرفته از سایت گرداب)