جزوات دروس پایه

جزوات دروس پایه

درس

جزوات

رياضي عمومي 1

رياضي عمومي 2

حل تمرین

فيزيك 1

بهاری 

فيزيك 2

ابوکاظمی

معادلات ديفرانسيل

 نیسی

آمار و احتمالات

نصیری 

رياضي مهندسي

 جزوه

 

ادامه نوشته

جزوات دروس عمومی

درس

جزوات

آيين زندگي

خيراللهي                     دكتر قلندري

آشنايي با قانون اسلامي ايران

اخلاق اسلامي

انقلاب اسلامي

دكترسعیدی                 علي ياري

انديشه سياسي امام

انديشه اسلامي 1

خيراللهي              دكتر علي احمدي         شجاع منظري 

انديشه اسلامي 2

خيراللهي                          دكتر علي احمدي

تاريخ تحليلي صدر اسلام

خيراللهي                       علي ياري

تاريخ فرهنگ و تمدن اسلامي

 

تفسير موضوعي قرآن كريم

خيراللهي

تفسير موضوعي نهج البلاغه

تربيت بدني 1

تربيت بدني 2

جمعيت و تنظيم خانواده

شهرکی        مجیدی        دكتر ناظم

فارسي عمومي

زمانی

زبان خارجه عمومي

 

 

دانلود رایگان نمونه سوالات رشته کامپیوتر

به درخواست دوستان در این پست لینک دانلود نمونه سوالات تمامی دروس را از سایت newbook قراردادم

برای مشاهده به ادامه متن بروید و بنا به در خواست کاربران قرار است به بعضی از نمونه سولات پاسخ داده شود و در وبلاگ قرار گیرد در صورت نیاز به پاسخ نمونه سوال نام درس را در قسمت نظرات وارد کنید

کلمه عبور برای دسترسی به مطلب :  itjozveh

ادامه نوشته

دانشجویان پیام نور نمرات خود را یک بار دیگر بررسی کنند

 

در پی اعمال اصلاحیه بر روی سوالات نیمسال اول ۹۱-۹۰ کلیه دانشجویان پیام نور یک بار دیگر نمرات خود را مشاهده و بررسی کنند


به گزارش اخبار پيام نور معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در نامه ای اصلاحیه بر روی سوالات نیمسال اول سال تحصیلی ۹۱-۹۰ دانشگاه پیام نور را اعلام کرد.
عبدالله معتمدی به کلیه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور توصیه کرد تا مجددا با ورود به سیستم گلستان نسبت به مشاهده و بررسی نمرات نیمسال اول سال تحصیلی ۹۱-۹۰ خود اقدام کنند چرا که با این اصلاحیه نمرات ردی برخی از دانشجویان به نمره قبولی تبدیل شده است و دیگر این دسته از دانشجویان نیازی به شرکت در آزمون مجدد را ندارند اگر دانشجویی دوباره در آزمون شرکت کند و نمره قبولی کسب کند نمره دوم در نظر گرفته نخواهد شد.

لینک اصل خبر

 

نکات سئو seo


 itjozveh seo نکات


امروزه اهمیت و جایگاه موتورهای جستجو برای   جهان واضح است. اغلب افراد برای پیدا کردن مطالب جدید، خدمات، سرویسها و به طور کلی برای یافتن محتوا در اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند. براساس آمارها امروزه اکثر کاربران جدید سایتها از طریق موتورهای جستجو وارد آنها می شوند و سایتهای جدید را پیدا می کنند.به اعتقاد بسیاری، بالا بودن رتبه یک سایت در موتورهای جستجو همان معروف بودن یک سایت در اینترنت است. به مجموعه اقداماتی که برای بهینه سازی و افزایش رتبه در موتورهای جستجو انجام می شود به اصطلاح “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” یا همان (Search Engine Optimization, SEO) گفته می شود.

از امروز میخوام آموزش سئو براتون بزارم. برای اینکه سایت شما توسط موتورهای جستجو به خوبی آنالیز و ایندکس بشه باید به یه سری موارد توجه داشته باشید:

۱- اگر خیلی مجبورید از منو های جاوا استفاده کنید سعی کنید لینک متنی هم بذارید که اسپایدر ها بتونن اون لینک رو دنبال کنن (اسپایدر یه کده که موتورهای جستجو برای گشتن تو سایت ها ازش استفاده میکنن)

۲- سعی کنید برای سایت خود محتوا درست کنید و مهمتر از همه اینکه این محتوا به keyword های سایت تون مربوط باشه که حداکثر نتیجه رو بگیرید

۳-زیاد خودتون رو درگیر پیج رنک نکنید. گاهی اوقات سایت های با پیج رنک پایین تر به خاطر مرتبط بودن موضوع سایت شون تو نتایج بالاتر قرار میگیرن

۴- سعی کنید از کلمات کلیدی تک و نادر استفاده کنید که با موضوع سایت تون مرتبط باشه. هرچی کلمات کلیدی دقیق تر باشه نتیجه اش بهتره

۵-بطور دائم مطالب جدید و مفید روی سایت تون بذارید. آپدیت شدن یه سایت برای موتور جستجو مهمه

۶-هنگامی که لینک تو صفحه قرار میدید به جای عبارت “اینجا را کلیک کنید” سعی کنید کلمات مرتبط با صفحه مقصد لینک انتخاب کنید.

 نکات دیگر را   در ادامه مطالب مشاهده نمایید

ادامه نوشته

تجربه  ای  نو در رابطه با مرورگرها

شما از کدام مرورگر استفاده ميکنيد؟
آيا از کاربران وفادار اينترنت اکسپلورر مايکروسافت هستيد؟
آيا از طرفداران فايرفاکس هستيد؟ و معتقديد هيچ مرورگري فايرفاکس نميشه ؟
شايد هم دنباله روي گوگل هستيد، از اندرويد تا کروم ؟
آيا هرگز اوپرا را تست کرده ايد؟ شايد الان با اوپرا در حال خوندن اين مقاله باشيد ؟!
آيا ميدانيد که مرورگر سافاري نسخه ي تحت ويندوز هم دارد؟                                                            
تجربه نو سال گذشته همين موقع ها بود که نسخه اي از کروم رو نصب کردم . چندان جذاب نبود. بخصوص براي مني که يک مرورگر همه فن حريف مانند فايرفاکس داشتم. اين شد که کروم به کناري رفت و فقط آيکون اش روي صفحه ي ويندوزم باقي ماند. همچنان مرورگر اول من فايرفاکس بود. فقط گاهي براي ديدن يک سايت در مرورگر کروم اونو باز مي کردم. اما هيچي فايرفاکس نميشد . تا اينکه مشکل سنگيني فايرفاکس و هنگ کردن هاي متوالي اش يه روز منو وادار کرد تا از کروم استفاده کنم. اون روز با کروم گذشت.                                       فرداي آن روز تصميم گرفتم به مدت يک ماه از فايرفاکس استفاده نکنم و مرورگر پيش فرضم Chrome باشه. تا درست بتونم قابليت هاشو بشناسم، با بازکردن چند تا TAB نميشه يه مرورگر رو شناخت. ميگن اگه ميخواي کسي رو بشناسي يا باهاش همخونه شو ، يا همسفر. اين بود که ما هم تصميم گرفتيم با کروم يکماه همسفر بشيم تا شايد بتونيم دست از اين فايرفاکس معتادکننده برداريم.        بعد از گذشت يک ماه ، من يادگرفتم چگونه از کروم استفاده کنم، عادت کردم بهش. افزونه هايي که در فايرفاکس استفاده مي کردم در کروم پيدا کردم، حتي به نوار آدرس کروم و طرز تايپ کردن اول آدرس ها براي باز کردن سايت ها عادت کردم . اين قضيه براي فايرفاکسي ها اولش يکمي سخته. چون طرز نمايش url ها در نوار آدرس کروم کمي با فايرفاکس متفاوته و اولش ممکنه خوشتون نياد. الان 6 ماه از اون تصميم مي گذره و به هيچ وجه حاظر نيستم دوباره به مرورگر سنگين فايرفاکس برگردم .

      مرورگر های جدید

. کروم بسيار سبک ، ساده و در عين حال راضي کننده است اگه فايرفاکس شما هفته اي يکبار هنگ مي کنه، اين مورد در کروم ماهي يکبار هم به ندرت رخ ميده و تازه اگر هم رخ بده فقط همون Tab بسته ميشه. نه کل مرورگرتون . ميزان Ram مورد استفاده ي کروم خيلي کمه و مسلم بدانيد که از استفاده از اين مرورگر پشيمون نخواهيد شد. اما بايد يکماه اول خودتون رو به تخت ببنديد تا فايرفاکس از خونتون خارج شه !          اين تجربه مي تونه در مورد مرورگرهاي ديگه، نرم افزارها و ابزارهاي ديگه ، وسايل غير کامپيوتري ديگه و هر چيزي باشه. گاهي ما اينقدر به يک چيز وابسته ميشيم که حق مطرح شدن رو هم به ديگران نمي ديم. گاهي بايد کند از يه چيزي . گاهي حتي زير باران بايد رفت…

وجه تسمیه تهران

درباب وجه تسمیه تهران عقاید و نظرات متفاوتی اظهار شده است. مرحوم سعید نفیسی در این خصوص نوشته است:
« وجه تسمیه‌ای که یاقوت در معجم‌البلدان آورده و قزوینی در آثار البلاد تکرار کرده است، به این قرار است که مردم این ناحیه در هجوم خصم به زیرِزمین پناه می‌بردند و ایشان را تَه ران گفته‌اند. مشتق از تَه به معنی زیر و ران به معنی راننده از فعل راندن؛ یعنی کسانی که به تَه می‌رانند و پس از آن این اسم که بدواً بر اهالی اطلاق می شده است بر این ناحیه قرار گرفته است. می‌توان گفت که این وجه تسمیه به ذوق نمی‌نشیند و مخصوصاً اگر در اسامی قرای اطراف ری تفحص کنیم می‌بینیم که لفظ ران در دنباله اسامی بعضی از قرا و محال دیگر مثل جماران، نیاوران، شمیران، قصران و تهران دیده می‌شود و از این قرار می بایست همه از فعل راندن مشتق شده باشد و حتا در نقاط دورتر از طرف ری.»
فرهنگ نظام، تهران را واژه‌ای فارسی دانسته و وجه نام‌گذاری آن را چنین ذکر کرده است:
« تیران منسوب به تیر است که نام فارسی عطارد است. شاید ده مذکور به نام ستاره تیر، که در ایران قدیم مقدس بوده، بنا شده یا منسوب به شخص تیرداد نامی بوده. » و دلیل این نظریه را الف و نون آخر کلمه تیران آورده است؛ زیرا در ایران قدیم مرسوم بوده است که شهرها و دهات را به وسیله الحاق الف و نون نسبت به سازنده آن نام‌گذاری می‌کردند. احتمال دیگری که این فرهنگ داده این است که چون اوستا تئیره نام قله‌ای است از البرز، شهر مذکور را تیران و منسوب به آن قله دانسته و در هر صورت طهران و تهران را غلط مشهور و نام صحیح تاریخی آن را تیران می‌داند.
به نظر می‌رسد قول مرحوم کسروی در مورد وجه نام‌گذاری تهران منطقی تر از دیگران باشد. او عقیده دارد:
«تهران شهری است که از هزار سال بازمانده و اکنون تخت گاه کشور است. نام آن از دو بخش پدید آمده تَه و ران. تَه یا که اگر چه در فارسی کنونی معنایی ندارد، ولی در زبان‌های بسیار کهن به معنای گرم بوده است. تمام دیه‌هایی که در زبان فارسی دارای بخش تَه یا کََه هستند مانند کهران ، تهران ، کهرم یا جهرم دارای هوای گرم بوده‌اند و ران نیز به معنای مکان است و جاهایی که در نام‌شان بخش شمی یا سمی پدید آمده جاهای سردسیر است مانند شمیرم و سمیرم و سمیران و شمیران. پس تهران یا کهران جای گرم (گرم‌سیر) و شمیران یا سمیران به معنای جای سرد (سردسیر) است. این نکته در خور توجه است که شمی یا سمی یا کلمه زمی شباهتی دارد که در بعضی زبان‌ها به معنی سرما و زمستان است. در زبان اوستایی زیما به معنی زمستان است که قسمت زم در زمستان و زمهریر هنوز هم باقی مانده است. »

زمان انتخاب واحد نیمسال دوم دانشگاه پیام نور

 

ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۱-۹۰ دانشگاه پیام نور از ۱۱بهمن آغاز می شود

به گزارش اخبار پيام نور ، براساس تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۱-۹۰ از ۱۱بهمن آغاز میشود و تا ۲۰بهمن ۹۰ ادامه خواهد داشت.دانشجويان برای مهمان شدن در نیمسال دوم می‌توانند تا ۱۰ بهمن به مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور مراجعه كنند.

شروع کلاس ها بر اساس تقویم آموزشی از ۲۳ بهمن می باشد و حذف و اضافه در این نیمسال از ۶ اسفند تا ۱۱ اسفند ۹۰ خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است مهلت ثبت نمرات میان ترم در این نیمسال تا ۲۳ خرداد تعیین شده است و امتحانات از ۲۰ خرداد شروع خواهد شد و تا ۱۶ تیرماه ۹۱ ادامه خواهد داشت .

دانشجویان نگران نباشند!!!

 

رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران درخصوص انجام آزمون های دروس این دانشگاه به صورت تستی گفت: این کار نوعی آمادگی برای ورود دانشجویان به مقاطع تحصیلی بالاتر است ضمن اینکه به ارتقای کیفیت دانشگاه نیز می انجامد.

فرشاد ابراهیم پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: به دلیل اعتراضات بسیار زیادی که دانشجویان نسبت به تصحیح برگه تشریحی خود دارند، به ویژه دانشجویانی که به صورت خودخوان دروس را انتخاب می کنند برخی از گروه های آموزشی به دنبال این هستند که تمام آزمون های خود را به صورت تستی برگزار کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران در ادامه با بیان اینکه تستی کردن آزمون های تخصصی و عمومی این دانشگاه دلایل بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: اول اینکه با این عمل دانشجو خیلی سریع می تواند از نمره آزمون خود مطلع شود، از طرفی اشتباه استاد به حداقل ممکن می رسد و دانشجویان آماده تر می شوند و مطالب را ریزتر و دقیق تر مطالعه می کنند.

جای نگرانی برای دانشجویان پیام نور وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که عملا برخی از دروس را نمی توان به صورت تستی برگزار کرد، سوال خبرنگار پانا را یک سوال جواب داد و افزود: اگر نمی شود پس چرا تمام آزمون های کارشناسی ارشد کشور به صورت تستی انجام می شود؟ لذا جای نگرانی برای دانشجویان پیام نوری نیست.

ابراهیم پور در پایان با بیان اینکه برگزاری آزمون های تخصصی دانشگاه پیام نور به صورت تستی به ارتقای کیفیت دانشگاه می انجامد، تصریح کرد: این کار به ارتقای کیفیت دانشگاه و آزمون های پیام نور می انجامد چرا که دانشجویی که امتحان تشریحی می دهد وقتی در مواجهه با آزمون کارشناسی ارشد قرار بگیرد، نمی تواند آن سوالات تستی ارشد را تطبیق دهد لذا این کار نوعی آمادگی برای دانشجویان برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر است.

 

فواید کتابهای پیام نور

 

اگه خونه تون دزد اومد و چماق نداشتید نگران نباشید ! یکی از کتابهای پیام نور رو بگیرید دستتون و …

اگه خواستید فندق و گردو و …بشکنید و سنگ دور و برتون نبود میتونید از کتابهای پیام نور استفاده کنید!

اگه خواستید میخی رو به دیوار بکوبید به جای چکش میتونید از کتابهای پیام نور استفاده کنید!

برای سرمایه گذاری هم می توانید روی کتابهای پیام نور حساب ویژه ای باز کنید!!! دیگه چه دلیلی داره نیم سکه و ربع سکه بخرید؟! کتابهای پیام نور که هست! نرخ رشد قیمتش هم خیلی بیشتر از نرخ رشد قیمت سکه ست. مقایسه کنید…

اگه مسابقه ای با موضوع خاصی داشتید، یه دونه کتاب پیام نور برای منبع کافیه! مثلا اگه مسابقه ی” تخصصی” ادبیات فارسی داشتید، کتاب فارسی “عمومی” دانشگاه پیام نور رو بگیرید و مطمئن باشید خارج از این کتاب سوالی نمیاد چون این کتاب کل ادبیات تاریخ ایران و جهان رو توی خودش داره!!!

اگه میخواید ماشینتون رو توی سرپایینی پارک کنید به جای آجر میتونید کتاب پیام نور رو زیر چرخاش بذارید!

یه وقت کتابهای پیام نور رو توی دریا نندازید! چون انقدر حجیم و سنگینه یه دفعه دیدید سونامی اومدا ! از ما گفتن بود…

با کنار هم گذاشتن یه سری از کتابهای پیام نور هم میشه یه دیوار چین درست کرد!
. . .

منبع: pnunews.net